Redovisningen den 19 mars

Ända från att redovisningen slutatde fram tills nu har jag inte haft tillgång till någon
dator, mer än ca 10 minuter, därför kommer mitt inlägg lite sent, men jag hoppas
att det inte ska göra något ialla fall. Redovisningen tycker jag gick bra för våran del,
vi fick lite inspiration utav 07:orna och ville inte göra en "vanlig" redovisning med PP.
Dels för att det inte är så kreativt och jag själv gillar inte att redovisa, så genom att
spela in rösten innan och lägga till bilder slipper jag att vara nervös och kan fokusera
mer på det viktiga innehållet.

Många hade som förslag att man själv skulle kunna bygga upp hela sin sida och
jag tycker att valmöjlughet är viktigt. Men ett argument som jag funderade på var
att "man är ju bara på DisCo om man så mycket som man behöver, så det skulle
vara bra om man kunde ha in roligare saker". Men behöver man verkligen vara
inne på DisCo mer än vad man behöver?
Eftersom jag själv sitter ganska mycket framför datorn går jag in och kollar DisCo
minst en gång om dagen, innan eller efter jag har gjort det som inte har med skolan
att göra. Men jag känner inte att jag har något behov av att baka in mina egna intressen
i skolan. Det kan väl ändå vara bra att skilja på privat och skola.
Där emot tycker jag att man själv kan få välja vad som ska ta störst plats på sin sida.
Om man vill ha schemat stort och synligt, eller sin mail osv. Men personliga bloggar,
facebook eller youtube-klipp som inte hör till undervisningen kan man ha på något
annat ställe.

Att utveckla och jobba mer med videokonferenser tycker jag är positivt. Det ger en mycket
större frihet och många flera valmöjligheter. Det går att genomföra enn grupparbete trots
att jag lång innan har bokat en skidresa till sälen över några dagar. Då kan gruppen ha
en videokonferens någon timme på eftermiddagen, och jag skulle kunna vara med. Känner
gruppen att vi gärna träffas sent på kvällarna, men ingen orkar ta sig till skolan, då kan
man ha en videokonferens. Sen menar inte jag att datorn får ta över all socialkontak med
människor utan tycker att man ska träffas och diskutera utan att en dator är med. För det
är ändå mycket som kan gå fel med datorer och konferensen får avbrytas. 

Alla var överens om att DisCo skulle förbättras, eller byggas om helt. Stor valmöjlighet 
var väldigt viktig för alla grupper. Jag tycker som sagt att man kan få utveckla färgen 
 och andra enkelheter men att blanda skolan med för mycket annat skulle för mig leda
till att jag inte kan koncentera mig på det som är viktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0