redovisningen

Redovisningen i torsdags gick bra, eller jag överlevde ialla fall. Det var helt annorlunda sätt på att redovisa när man skulle hålla sig till 15 sekunder. Helt plötsligt känns 15 sekunder jättelänge, samtidigt som det kändes jättekort, konstigt? Men vi klarade att få ett ganska bra flyt på redovisningen. Det var inte ett sätt som jag kommer använda mig av utav igen då vi la ner mycket tid på att få till 20 pp-slides, och fylla dom med 15 sekunder. Jag lägger hellre ner mera tid på själva innehållet i fortsättningen.
Men redovisningen öppnade ögonen ännu mera och jag tror jag måste få mer kritiska ögon. När jag hörde vad de andra hade att säga om DisCo höll jag med, men det är inget jag har tänkt så mycket på själv. Innan man fick höra det. Eftersom vi bara har använt DisCo sedan slutet på augusti, och aldrig använt något annat liknande system så är ju DisCo det ända man vet, då är det ganska lätt att köpa det som det är. Men som jag skrev tidigare fick man lite se med "nya ögon" genom klasskompisarna. Även när vi diskuterade i gruppen innan fick vi fram mycket och bra åsikter om hur man kan förbättra Disco. Vi pratade mycket om att fler föreläsningar borde spelas in, så att man kan kolla på dom hemma. Om man då har lätta för att lära sig sent på kvällen, hemma i soffan med att repetera. Då kan man göra det även med föreläsningen. Är det istället en mindra grupp som lär sig bra genom att diskutera, då kan man bestämma en tid då man tittar på föreläsningen, pausar när man vill, och diskuterar. På det här sättet skulle även kunskapen nå ut till ännu flera. Vi nämnde även att det finns tydliga nackdelar som att man mister den sociala kontakten med läraren. Det blir svårarare att öppna en diskussion och vi kommer därför inte utbyta lika mycket egna tankar och åsikter med varandra. Då skulle bloggandet kompensera upp det kanske? 
Efter fredagens tenta var det skönt att vara lite ledig i helgen, nu är det sista rycket denna veckan och det är dags att sätta igång tankeverksamheten.

Kommentarer
Postat av: Lennarth

På vissa kurser har jag ganska mycket inspelat. kanske främst de som går på distans men även de som går på campus. EN som jag direkt tänker på är kursen kring Digitala distributionsformer.



Där kretsar allt utifrån en blogg med texter och filmer. Och några få livetillfällen. Men en kritik som ges är att det borde varit fler möten. Även om grundtanken är att den ges i de former som den behandlar.

2009-03-17 @ 18:38:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0