vad jag lär mig

Fick reda på i eftermiddags utav mina klasskompisar att vi skulle göra en
skiss om varifrån vi får in fakta, en varifrån vi lär oss saker. Denna skissen
skulle tydligen ut på bloggen.

Och visst lär man sig varje dag. Jag lärde mig senaste idag att man inte
bara får dra ut ett usb-minne från en dator, utan måste göra det säkert.
Det lärde jag mig i skolan, men utav mina klasskompisar. Jag lär mig
dagligen nbya saker utav min familj, och klasskompisar. Man diskuterar
saker och har olika åsikter och utav det lär man sig ofta något nytt.

Min dag börjar med att klockan ringer, och jag sätter på TV:n för att vakna till.
Då är det ofta på nyheterna eller något annat morgon program, redan där,
mina första vakna minuter får jag massor med intryck, vissa lägger jag på
minnet, och vissa saker lägger sig själva på minnet utan att jag vet det.
Datorn står ofta på här hemma och där finns det otroligt mycket fakta.
Man lär sig igenom att läsa andra bloggar, kolla nyheter eller youtube.
På youtube visade en kille hur man med hjälp utav enkla steg lärde sin hund
att rulla runt. Jag följde hans anvisningar och båda jag och hunden lärde oss
något nytt.
Jag läser dock inte i en tidning varje dag, men ofta och då lägger man väldigt
mycket på minnet, även om man inte ens tänker på det


Kommentarer
Postat av: Lennarth

Att minnas något är det detsamma som att ha lärt sig? Självklart beror det på hur man definierar kunskap.



Men låt oss utgår från att det är så. Om jag då är webbdesigner så kan jag ju ha nytta av förståelse för lärandeprocesser och pedagogik eftersom om en webbplats kan ha med lärandeperspektiv i sin uppbyggnad så kommer en besökare att kanske bättre minnas platsen. Och dess innehåll.

Och det är ju det som många webbplatser önskar. Inte bara en viss mängd besök utan att besökarna också minns från själva innehållet.



Om de inte minns något från besöket så var ju det onödigt?

2009-03-05 @ 22:16:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0